Jaarverslag 2022
     Voor kansarme kinderen wereldwijd

Wat heerlijk dat we corona achter ons konden laten en weer een “gewoon” jaar hadden.
We stonden in mei op de Doesburgermolenmarkt, in oktober voor het eerst op een succesvolle Kraampjesdag bij Boerderij Hoekelum en gelukkig konden we ook weer aan Ede goes Wild rondom de Oude Kerk meedoen. In november organiseerde Nicole Migchelsen in Nunspeet een fondsenwervingsavond in verband met haar reis naar Villa Ticca in Quito en verkocht ze heel veel van onze artikelen. En tenslotte gingen drie succesvolle december evenementen ook weer door: Kerstmarkt op het Philips hoofdkantoor in Amsterdam, Dickensfair in Bennekom en nog een Open Dag in onze winkel in Ede.

Ieder jaar hebben we wel weer wat nieuwe producten. Zo verkopen we sinds dit jaar gehaakte baby sandaaltjes uit Ede, maar ook gebreide kindertasjes in mooie pasteltinten uit Ecuador, sjaals van merinowol en wat doen de 3D vilten vingerpopjes het goed! Daarnaast was de vilten herfstcollectie met de mooiste slingers en mobiles dit jaar ook zeer succesvol.

Het bestuur van onze Stichting is uitgebreid met Daniel Proaño Vasquez. In hem hebben we een prachtige aanvulling gevonden op het duo Linda en Corrie en uiteraard is hij onze steun en toeverlaat in de Ecuador contacten. Daniel en Corrie gingen in november naar Ecuador om een bezoek te brengen aan Villa Ticca Niños Felices Quito, de kinderopvang die een doorstart maakte met de lokale medewerkers Anita, Marle en Nelly. Wat een moedig stel en wat fantastisch hoe zij zich voor de kinderen daar inzetten! Wij konden hen een mooie donatie overhandigen en we verkopen ook de kindermutsen die Marle breit voor wat extra inkomsten voor de opvang. Natuurlijk maakten we van de gelegenheid gebruik om in Ecuador weer heel veel mooie (alpacawollen) artikelen in te kopen.

We maakten dit jaar in totaal EUR 15.500 over aan kind-gerelateerde projecten en daarmee kwamen we precies uit op EUR 100.000 aan donaties die we sinds onze oprichting in 2013 deden. De doelen die we dit jaar ondersteunden: gevulde rugzakjes voor de kleuters uit Oekraïne in Kamp Harskamp, Stichting Help Afghanistan, BlinkNow, Hoop voor leven Afrika, Spelweek 's Heeren Loo, mutsen voor de Afghaanse kinderen in Kamp Harskamp, een bibliotheek voor de Himalaya Waldorf School in Kathmandu Valley (via St. Thang) en tenslotte Villa Ticca Niños Felices Quito.

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

MARKTEN/OPEN DAGEN 2024

6 april Shop open van 11.00-15.00 uur
10 mei Bevrijdingsbraderie
Wageningen
11 mei Doesburger Molenmarkt Ede
7 september Doesburger Molenmarkt Ede
26 oktober Ede goes Wild
22-23 november Open Dagen
13-14 december Dickensfair Bennekom
21 december Kerst rond de Kerk Ede

Wil je een project onder onze aandacht brengen?

Mail of app ons of kom in de winkel langs, dan bespreken we een eventuele donatie

© 2013 - 2024 Kinderen van de Evenaar | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel